Vi söker nu en Hjälpmedelskonsulent

Kommunalförbundet Medelpunktens uppdrag är att ha en gemensam, effektiv hjälpmedelsförsörjning för att på bästa sätt ge invånare i medlemskommunerna funktionellt fullgoda hjälpmedel och god service. Idag tillhandahåller vi hjälpmedel och service åt Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga.

Vi söker nu en Hjälpmedelskonsulent

Som hjälpmedelskonsulent på Medelpunkten kommer du att ge råd och stöd åt förskrivare i våra medlemskommuner. Genom att kombinera medicinsk kunskap och sortimentskännedom med patientens specifika behov bidrar du till bättre livskvalitet för vuxna personer med funktionsnedsättning. Som hjälpmedelskonsulent använder du din erfarenhet för att tillsammans med förskrivaren hitta den bästa lösningen åt patienten vid bl.a. utprovning och vid upphandling av hjälpmedel. Då hjälpmedelskonsulenten ofta är ”spindeln i nätet” kräver detta god samarbetsförmåga med patient, anhörig, förskrivare, hjälpmedelstekniker och leverantörer.

Som hjälpmedelskonsulent:

  • Bidrar du med expertkunskap i hjälpmedelsfrågor
  • Arbetar du konsultativt, stödjande och rådgivande
  • Bevakar du utvecklingen inom hjälpmedelsområdet och sprider kunskapen vidare
  • Bidrar du med din kompetens vid upphandling av hjälpmedel
  • Kommer du hålla i utbildningstillfällen för kommunernas förskrivare
  • Deltar du aktivt i förbättringsarbete
  • Är du med och utvecklar rutiner och vägledningar som stöd vid förskrivning
  • Ska du hålla dig uppdaterad om lagar och regler

Vi söker dig som är legitimerad sjukgymnast/fysioterapeut eller legitimerad arbetsterapeut och som har arbetat några år inom yrket. Vi värdesätter goda produktkunskaper inom det kommunala hjälpmedelssortimentet. Arbetet innebär en hel del administrativa arbetsuppgifter i flera olika datorprogram/system, därför är det viktigt att du både tycker om och har en fallenhet för denna typ av arbetsuppgifter.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där strukturell förmåga, initiativtagande, engagemang och självständighet är viktiga för tjänsten. Du arbetar bra med andra människor, lyssnar, kommunicerar, är pedagogisk och ser konstruktiva lösningar. Du styr i stor utsträckning din egen planering tillsammans med dina närmsta kollegor. I vårt team delar du med dig av din kunskap och bidrar med energi och arbetsglädje.

I tjänsten ingår besök i de olika kommunerna och därför är körkort ett krav.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid men provanställning kan komma att tillämpas.

 

Ytterligare upplysningar lämnas av Pia Skog, hjälpmedelskonsulent, tel. 042-19 85 63
Fredrik Eklund, förbundschef, tel. 042-19 85 83
Facklig företrädare SACO, Marie Mölzer tel. 042-19 85 78

Sista ansökningsdag för tjänsten är 28 november 2021.

Fyll i formuläret nedan och bifoga CV samt personligt brev.

 

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.