Rekrytering ekonomi- och löneadmin

Medelpunkten söker nu en ekonomi- och löneadministratör

Medelpunktens uppdrag är att ha en gemensam, effektiv hjälpmedelsförsörjning för att på bästa sätt ge invånare i medlemskommunerna funktionellt fullgoda hjälpmedel och god service. Idag tillhandahåller vi hjälpmedel och service åt Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga (Familjen Helsingborg). Vi är en mindre verksamhet med ca 40 anställda och vi arbetar i ljusa och fina lokaler på Väla Södra.

Vi söker nu en ekonomi- och löneadministratör

Vår verksamhet växer och organisationen förändras och i samband med detta söker vi en nu en ny kollega som ska arbeta med löpande ekonomiarbete samt ansvara för löneutbetalningen varje månad.

Du kommer arbeta med allt löpande ekonomiarbete såsom leverantörsreskontra, kundreskontra och bokföring.
Vid bokslut hjälper du till med avstämningar, periodiseringar, analyser/felsökning. Excel är ett verktyg som du kommer arbeta mycket i. Du är ett stort stöd till ekonomichefen i ekonomiarbetet.

Som löneadministratör kommer du ansvara för löneutbetalningen för ca 60-70 personer varje månad.
Du ansvarar för registeruppdateringar och underhåll i lönesystemet.
Du kommer ha en daglig kontakt med dina kollegor för att svara på frågor som rör t.ex. kollektivavtalet, stämplingar i tidsystemet, lönefrågor eller något som rör ekonomi.
Administrativ chef arbetar med övriga HR-frågor och ni kommer ha ett tätt samarbete.

Du är vårt ansikte utåt då du kommer ta emot besökare och hjälpa till med telefonväxeln.
Du kommer också hjälpa till med diverse övriga administrativa rutiner såsom post, diarieföring, inköp kontorsmaterial m.m.
Då vi arbetar med många olika system så behöver du kunna arbeta i, och ha lätt för att förstå olika system.
Vi arbetar t.ex. med Visma.net, Kontek, Stratsys och många delar i officepaketet.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet som för oss innebär att du är serviceinriktad och tillmötesgående i ditt bemötande.
Du är kvalitetsmedveten och noggrann, arbetar strukturerat på så vis att du planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt.
Då vi är en mindre verksamhet kommer du ha många olika arbetsuppgifter och det är viktigt att du kan ha “många bollar i luften” vara flexibel och ta ansvar för och driva dina arbetsuppgifter.

Vi söker dig som genomfört gymnasiet med ekonomisk inriktning samt har genomfört en eftergymnasial utbildning inom lön och HR-administration eller har motsvarande erfarenhet.
Du har erfarenhet av brett ekonomi- och lönearbete med fördel i mindre verksamheter där arbetsuppgifterna varierat.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Det finns möjlighet till flextid och andra goda ledighetsförmåner.

Ytterligare upplysningar lämnas av: Maria Pedersen, Administrativ Chef, tel. 042-19 85 60

Facklig företrädare
SACO, Marie Mölzer tel. 042-19 85 50
Vision, Tommy Johansson tel. 042-198550

Sista ansökningsdag för tjänsten är 2020-03-31 men urval kommer att ske löpande.