Försäljning av ägda hjälpmedel

Försäljning av ägda hjälpmedel

Medelpunkten har nu skapat en sida där vi kan hjälpa  er i kommunerna med att förmedla information vid försäljning av ägda hjälpmedel.
Kommun som har hjälpmedel de vill sälja använder formulär nedan.

Vi publicerar sedan information om hjälpmedel i fråga  på denna sida, under Objekt till salu.
Köpare som hittar objekt som är intressant, kontaktar försäljaren själva, Medelpunkten förmedlar enbart uppgifterna.

Vad händer vid försäljning?

Vid en eventuell försäljning måste Medelpunkten informeras, genom mail till kundtjänst.
Om säljande kommun vill, så kan vi flytta sålt hjälpmedel i Sesam, dock behöver vi information om kunden.

Betalning och fakturering

Medelpunkten har inte möjlighet att hjälpa till med fakturering. Det hanterar säljaren tillsammans med köparen.

Vilken information behövs?

Följande information behövs för annonsering:

  • Typ av hjälpmedel (produkt, modell, bredd, höjd) t.ex. Rullstol Panthera S2, sb 42, eller Arbetsstol Euroflex 290 EXL, sb 70, h 85. Ange även eventuella tillbehör som inkluderas.
  • Individnummer och artikelnummer
  • Leverantör (t.ex. Etac, Pernova, Invacare)
  • Säljande kommun
  • Önskat pris.

Klicka på länken nedan, för att komma till formulär för att ange information om objektet som ni vill sälja.

Formulär