Vi söker nu en ekonom till Medelpunkten

Ekonom

Kommunalförbundet Medelpunktens uppdrag är att ha en gemensam, effektiv hjälpmedelsförsörjning för att på bästa sätt ge invånare i medlemskommunerna funktionellt fullgoda hjälpmedel och god service. Idag tillhandahåller vi hjälpmedel och service åt Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga. Verksamheten finns samlat i funktionella och bra lokaler i Helsingborg.

Vi söker nu dig som vill vara med att ta ansvar för en effektiv hjälpmedelsförsörjning och möta de framtida utmaningarna på ett bra och medvetet sätt. Vi tror att du är en driven och engagerad person som tycker om att skapa förståelse mellan ekonomi och verksamhet.

Ekonomen arbetar i nära samarbete med Medelpunktens chefer och utgör ett stort stöd vid uppföljning och ekonomiska frågor. Du ansvarar också för den ekonomiska uppföljningen och rapporteringen till vår politiska direktion och till våra olika medlemskommuner och därför är det bra om du gillar att förklara, tydliggöra och visualisera det du handlägger.

Du ingår i den administrativa gruppen tillsammans med HR, ekonomi, IT, systemförvaltning, kundtjänst och reception, vars arbete leds av administrativ chef. Administrativa gruppen är en grupp där var och en är specialist på sitt område men samverkar för helheten. Detta gör att du har goda möjligheter och förutsättningar att vara med och utveckla och förbättra vårt arbete och service.

Du erbjuds

  • Stora möjligheter att vara med och driva och utveckla Medelpunktens ekonomi och verksamhet
  • En god och trevlig arbetsmiljö i funktionella lokaler och där varje medarbetares bidrag är viktig för helheten
  • Möjlighet till inflytande, vi vill att du växer i din yrkesroll. Du kommer vara viktig för Medelpunktens strategiska utveckling.
  • Förmåner, bland annat i form av friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid och arbetstidsförkortning, kompetensutveckling. Vi erbjuder även semesterväxling vilket ger dig möjlighet till ytterligare semesterdagar.

Arbetsuppgifter

Som ekonom har du huvudansvaret för att de ekonomiska rutinerna och processerna fungerar och utvecklas. Du arbetar med och ansvarar för prissättning och budget, prognoser och ekonomiska analyser, redovisning och upprättande av månads- och årsbokslut. I arbetet ingår också en del löpande dagligt ekonomiarbete.
I tjänsten ingår också att delta i administrationens gemensamma dagliga arbete, samt att nätverka och hålla kontakt med våra medlemskommuners ekonomifunktioner. Du är också kontaktperson mot bank, försäkringsbolag, revisorer m.fl.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning. Du har erfarenhet från att planera, genomföra och analysera bokslut samt övergripande ekonomisk kunskap. Du är bekväm med att jobba i flera olika typer av system och molntjänster. Som person är du strukturerad, har god förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt för att leverera resultat.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse.

Sista ansökningsdag: 2019-02-24 men vi intervjuar fortlöpande så vänta inte med din ansökan!

Kontaktpersoner:                     Administrativ chef Maria Pedersen 042- 19 85 55, Förbundschef Fredrik Eklund 042- 19 85 83

Fackliga representanter         SACO Marie Mölzer 042- 19 85 78, Vision Tommy Johansson 042- 19 85 56

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.